+7 (924) 777-87-01

Подписаться на RSS

Бурятия

Информация о Бурятии

Экономика и бизнес

Tsydenov: Buryatia has great potential for creating its unique brand/ Цыденов: Бурятия обладает огромным потенциалом для создания своего уникального бренда

25.11.2017 / Комментариев 0 / Автор

Tsydenov: Buryatia has great potential for creating its unique brand
November 23, in the framework of the Baikal Media Forum in the panel discussion "Territory Marketing" with the participation of the head of the Republic of Buryatia Alexei Tsydenov, the issues of regional branding and tourism promotion were discussed
The head of the region said that "Buryatia has great potential for creating its unique brand. This is Baikal, our nature, ecology, Buddhism, ethnic culture. "
"Buryatia has a great potential for creating its unique brand: Baikal, our nature, ecology, Buddhism, ethnic culture." It is necessary to put the accents correctly and choose the direction.
Buryatia has already done a lot to develop its attractiveness. This year, the airport "Baikal" received the fifth degree of freedom, due to which we expect an increase in the tourist flow, there is an update of the airport and railway station buildings. In the field of event tourism - every summer we hold a folk festival called "The Voice of the Nomads", where Russian and foreign guests come, "the head of the region said.
Territorial branding, according to Alexey Tsydenov, is the most important task for the republic, as the creation of a successful brand reveals great opportunities for solving other related problems, in particular, attracting investments to the region.
Known in Russia, the photo blogger, traveler, aviation analyst Alexander Cheban believes that it is important for the marketing planning of the region to determine the target audience.
"You have to understand who your potential tourist is: where he is from, what he wants to get from the trip. You need to find your niche. In Buryatia, for example, you can focus on the ethno-cultural component. National holidays are a wonderful occasion to visit the republic, "he said.
As a successful example of regional branding Cheban cited the Nenets Autonomous District.
Moscow travel blogger Sergei Dolya paid special attention to the channels of communication and brand promotion.
"For business, travel agencies it is important to integrate with government information sites, visiting centers. All the exhaustive information, including current maps, directories should be accessible to all and translated into foreign languages. In addition to the sites there are different communication platforms - social networks, messengers, which are sometimes more effective. And for different countries it can be different sites, for China, for example, WeChat is more relevant, "the speaker explained. According to zab.ru.

Цыденов: Бурятия обладает огромным потенциалом для создания своего уникального бренда
23 ноября в рамках  Байкальского медиафорума на панельной дискуссии «Маркетинг территории» с участием главы Pеспублики Бурятия Алексея Цыденова обсуждались вопросы брендирования региона и туристического продвижения
Руководитель региона заявил, что «Бурятия обладает огромным потенциалом для создания своего уникального бренда. Это – Байкал, наша природа, экология, буддизм, этническая культура».
"Бурятия обладает огромным потенциалом для создания своего уникального бренда. Это – Байкал, наша природа, экология, буддизм, этническая культура. Необходимо правильно поставить акценты и выбрать направление. Бурятия сделала уже немало для развития своей привлекательности. В этом году аэропорт «Байкал» получил пятую степень свободы, благодаря чему мы ожидаем увеличения турпотока, идёт обновление зданий аэропорта и вокзала. В области событийного туризма – каждое лето проводим фолк фестиваль «Голос Кочевников», куда съезжаются российские и иностранные гости», - рассказал глава региона.
Территориальный брендинг, по мнению Алексея Цыденова, является важнейшей задачей для республики, поскольку построение успешного бренда раскрывает огромные возможности для решения других сопутствующих задач, в частности, привлечение инвестиций в регион.
Известный в России фотоблогер, путешественник, авиационный аналитик Александр Чебан считает, что для маркетингового планирования региона важно определить целевую аудиторию.
«Вы должны понять, кто ваш потенциальный турист: откуда он, что хочет получить от поездки. Надо найти свою нишу. В Бурятии, например, можно сделать акцент на этнокультурную составляющую. Национальные праздники – прекрасный повод посетить республику», - отметил он.
В качестве удачного примера регионального брэндинга Чебан привел Ненецкий автономный округ.
Московский трэвел-блогер Сергей Доля обратил особое внимание на каналы коммуникации и продвижения бренда.
«Для бизнеса, турфирм важно интегрироваться с правительственными информационными сайтами, визитными центрами. Вся исчерпывающая информация, в том числе актуальные карты, справочники должны быть доступны для всех и переведены на иностранные языки. Помимо сайтов есть разные коммуникационные платформы - социальные сети, мессенджеры, которые порой более эффективны. Причем для разных стран это могут быть разные площадки, для Китая более актуален WeChat», - пояснил спикер.

Источник infobaikal.ru

Рейтинг: 0, Количество голосов: 0